Tuc de la Cigalera (2.502 m.) (raquetes)

Mapa+Bonaigua+Cigalera+20121229Durada: Unes 3 hores.

Època:  Hivern i bon temps (29/12/2012).

Desnivell: Uns 430 m. acumulats de pujada i els mateixos de baixada.

Distancia: Uns 5 Km.

Dificultat: Fàcil.

Descripció:

Ascenció al Tuc de la Cigalera (2.502 m.) al límit de l’Alt Aneu i la Val d’Aran. Deixem el cotxe ben aparcat al pas del Port de la Bonaigua, just al Cap del Port on hi ha un tragi d’esquiadors que opten per aquesta zona de remuntadors. El dia és immillorable: temperatura freda però molt suportable, sol i gens de vent.

Nosaltres ens equipem de botes, polaines, motxilles i pals, travessem la carretera i ens col·loquem les raquetes. Comencem just on acaba el final de pista d’esquiadors, però la resseguim per la seva part alta i procurant no coincidir amb cap baixador de cara.

De seguit guanyem altura i abandonem la torrentada per anar enfilant-nos per una pala obaga en direcció Est. La pala no molt llarga però d’un 30% de pendent, la podem fer molt bé ja que la neu està dura però gens gelada i tenim bona adherència. Al arribar al l’altiplà anem pujant suament, ara amb sol brillant i amb una imponent panoràmica sobre el cap de la Vall de Gerber, Basieros, Amitges, Ratera, les muntanyes del Circ de Colomers, el Montardo, l’Aneto i també bona vista sobre les muntanyes del Pallars…

Sense masses referències i seguint algunes traces no costa gens orientar-se i veure per on s’ha d’anar guanyant alçada. La info d’allaus no amenaça i ens sentim segurs. Tot i que es una zona propera a l’estació, no trobem ningú. Enfilem una pala, aquesta amb una mica més de pendent però que amb paciència l’anem assolint. No tenim pressa és d’hora i fa un temps espectacular.

Ens disposem al tram final, sense cap complicació i vetllant no anar per cap lloc on pugui haver-hi cornises arribem al cim del Tuc de la Cigalera. Gaudim força estona de ser-hi, fotografiem a tort i a dret. Identifiquem cims, Tuc del Rosari i el dera Llança els tenim a tocar i a ponent un monumental conjunt de muntanyes inacabables, cobertes de neu i més neu.

Amb aquestes arriben uns esquidors, ens intercanviem fer fotos, un d’ells un famós personatge del motor, ens saludem i li desitgem sort al Dakar…

La baixada plàcida i sense preocupacions, més que la d’anar amb cura en el descens de la pala dreta per que les raquetes aquesta hora ja no tenen massa bona adherència, però baixant lliscant també ens divertim. Decidim parar i menjar el nostre entrepà. El fruïm i ens refem tot contemplant la immensitat del paratge. Baixem fins el cap del port, vigilant el final per no coincidir amb esquiadors.

En arribar al cotxe ens felicitem amb emoció pel regal que hem tingut d’un dia tant meravellós en aquests paratges que tant ens estimem.

Track

Fotografies

2 respostes a Tuc de la Cigalera (2.502 m.) (raquetes)

1. Nudels ha dit:

¡¡¡Tremendo!!! unas vistas espectaculares con excelente narración y además haciendo amigos en el mundo del motor, nunca se sabe, pero hombre/mujer lo que es sudar, sudar , je, yo hubiera continuado un poco más por la cresta buscando nuevas sensaciones porque para pacífico ya tenemos el Bages durante el resto del año.

1saludo,

• pratsbigorda ha dit:

Ay Paco!. Con lo bién que nos lo pasamos y disfrutamos y a ti te sabe a poco. Nosotros vamos de tranquis y con lo poco que hacemos nuestras endorfinas, como son cultivadas en el Vallès (por cierto el Occidental) su estrés las hace doblemente efectivas, con lo que subiendo un par de palas tenemos para un trimestre…Por cierto, hoy La Mola, en Sant Llorenç ha amanecido bién nevadita. Preciosa con el sol de la mañana. Muchas gracias por el comentario. 1saludo.