Saboredo – de la Vall de Ruda al Port de la Ratera

Durada: Unes 5 hores d’anar i tornar.

Època: Estiu i dia clar.

Desnivell: Uns 870 m.

Dificultat: Baixa.

Descripció:

En aquesta ocasió varem començar a caminar al paratge del Pont de Lòcampo (1.706 m.) a la Vall de Ruda, a on varem deixar el nostre cotxe aparcat. Per accedir al Pont de Lòcampo varem agafar la pista que ressegueix la Vall de Ruda i que s’agafa per la carretera C-28 del Port de la Bonaigua des de Baqueira (just passat el gran gruix d’apartaments que s’han construït en el paratge).

Una vegada deixat el cotxe i tots a punt, comencem a caminar a les nou del matí en direcció a Saboredo seguint el GR-211.4 ben senyalitzat. Després de fer un tros de pista, el camí es torna sender i s’endinsa a trams dins d’un bonic bosc. No té pèrdua, hi ha senyals en tot moment.

El camí es va enfilant suament i en menys de dues hores des de la sortida arribem al petit i bucòlic refugi de Saboredo i visualitzem el llac de Baish que queda just a la dreta del refugi. Just treure el cap a la carena ens sorprèn la benvinguda del Nheu, un preciós mastí dels Pirineus que bordant ens informa de qui és l’amo allà. El Nheu però es deixa tocar aviat per tots nosaltres.

Després de parlar amb el guarda del refugi, seguim el camí que recórrer la vora del llac deth Miei en direcció al de Naut. Aquest és un paratge molt bonic i contrasta el color de les aigües transparents dels estanys amb la verdor de l’herba que els envolta. Fem un petita parada per menjar i beure una mica, dubtem en desviar-nos una mica del sender cap a l’esquerra per veure de prop el llac Major de Saboredo i el de Naut de Saboredo, però decidim continuar preveient que els visualitzarem en la mesura que enfilem el port i així continuem el camí cap al Port de la Ratera sense deixar el GR-211.4.

En mica en mica, el camí es fa més costerut però sense dificultat arribem al Port de la Ratera de Colomers (2.572 m.) que seguim fins al peu del Pic de Ratera que dubtem en pujar; decidim no fer-ho donat que aquest no era l’objectiu d’avui, tota vegada que ja havíem fet el cim en una ocasió anterior.

Com que el dia és esplèndid, cerquem un lloc elevat que ens permeti tenir bones vistes a totes bandes mentre dinem una mica. El pas del Port de la Ratera és un lloc concorregut d’excursionistes i ens distreu veure la gent que va amunt i avall.

Després d’una bona estona decidim tornar pel mateix camí. De tornada comprovem que hi ha força concurrència al refugi de Saboredo i el Nheu ens fa una rebuda més amigable.

Fotografies

Una resposta a Saboredo – de la Vall de Ruda al Port de la Ratera

1. Retroenllaç: Saboredo – de la Vall de Ruda al Port de la Ratera | PENJATS PER L'ARAN