Gessa – Bagergue

Durada: 1 hora i quart entre anar i tornar, sense comptar les parades

Distància: 1,5 Kms. aproximadament.

Època: Tant a l’estiu com a l’hivern.

Desnivell: Uns 200 mts.

Dificultat: Baixa

Descripció:

Arribar a Bagergue, el poble més alt de la Vall d’Aran (1.419 mts.), ho podeu fer des de molts punts de partida. Nosaltres us proposem sortir del bonic poble de Gessa i concretament des de la seva Plaça de l’Església.

Situats davant l’Església de Gessa que honora a Sant Pere agafarem el Carrer Major com si  anéssim cap a Salardu, però just sortir anirem a buscar el GR-211 agafant una pujada que deixa l’escola del poble a la dreta. Una vegada estem en el GR-211 ja no el deixarem fins a Bagergue. El camí marxa planer gran part del mateix i les vistes a través del seu recorregut són molt boniques ja que ens donen unes perpectives dels poblets que són de postal.

Arribarem a Unha i anirem seguint les marques del GR-211 fins a creuar tot el poble. Passarem per davant d’un dels edificis més emblemàtics de la Vall d’Aran, es tracta de Ço de Brastèr, antiga casa senyorial bastida el 1580. Continuem fins arribar al final del poble i ens endinsem en el bosc seguint el camí que no te pérdua i que segueix el riu Unholà.

El camí comença a enfilar-se i no deixa de fer-ho fins arribar a Bagergue. En pocs minuts visualitzem l’esglesia de Bagergue. El darrer tram es força dret, però a poquet a poquet arribem a Bagergue.

Pocs metres abans d’arribar, just en la darrera corba, val la pena aturar-se i contemplar el paissatge. Es veu gran part del Naut Aran i si el dia és una mica clar, al fons l’Aneto amb la seva glacera i les Maladetes.

Descanseu del darrer esforç en un banc de pedra just davant de l’església i després feu un passeig pel poble, val la pena; a l’estiu gran part de les façanes estan plenes de flors. Podeu visitar també el petit i curiós museu, Eth Corrau, està ple d’estris relacionats amb la ramaderia i amb la pagesia de la Vall;  el racó és encantador.

Per tornar ho podeu fer pel mateix camí.

Us recomanem fer un vol pels carrers d’Unhà i de Gessa en algun moment de l’excursió.