Durada: Entre 2,5-3 hores d’anada i tornada sense comptar les parades.
Distància: Uns 10 Km. d’anada i tornada
Època: Estiu i hivern
Dificultat: baixa
Descripció:
Aquesta és una excursió ideal per a fer amb nens, tant per la poca dificultat que presenta, com per les possibilitats que ofereix Montgarri a l’estiu per als nens, amb espais pel joc o per posar-se de peus dins del riu si el cabdal ho permet. Un dinar sota un arbre a prop del riu deixa un bon record de l’excursió.
El punt de sortida comença al Pla de Beret, a l’aparcament de l’estació d’esquí. Just darrera un hangar de color blau comença el camí que va a Montgarri. Començarem creuant el riu Noguera Pallaresa que en aquest punt només és un petit rierol. Seguirem el camí fins el fons de la vall. El camí transcorre per mig de valls fins a endinsar-nos en el bosc que tenim al davant. Continuarem sempre pel camí i arribarem a la Cabana d’en Parrós, punt en el que hi ha indicadors de la direcció a seguir. Al cap d’uns minuts arribarem a les Bordes de Cabau i continuarem el camí fins a una creu solitària que domina el camí d’accés a Montgarri; la vista des d’aquí és molt bonica i mereix una fotografia.
Si contineu per la pista no té perdua, us porta directament al Santuari.
Per tornar, us recomanem el mateix camí ja que la pista que va pel cantó contrari és apta per a vehícles i aquests acostumen a fer molta pols, fet que fa desagradable el caminar.